4 dôvody pre fullbody tréning! Aký má význam precvičiť každý sval tela v jednom tréningu?

Jim Stoppani je jednou z popredných osobností svetového fitnes. Vyhľadávaný tréner si nedáva servítku pred ústa a pomenúva veci priamo! Ak ide proti mainstreamu, nevadí mu to. Prečo? Pretože ak svoje tvrdenia oprie o dôveryhodné vedecké zdroje a jeho slová dávajú z logického hľadiska význam, stáť si za názorom nepredstavuje náročnú úlohu… Ste za split tréning? Alebo máte v tréningovom denníku zapísané zväčša fullbody typy tréningov? Ak tomu tak nie je, možno to zmení tých pár minút, za ktoré prečítate tento článok o tréningu celého tela!

 

Tréning typu fullbody znamená to, že v ňom precvičíte celé telo. Menší objem práce počas tréningu, vyššia frekvencia precvičenia svalových partií. Necvičíte takým spôsobom, v prípade ktorého by ste mali partie rozdelené do niekoľkých dní (napr. pondelok = prsia + biceps, streda = chrbát + ramená…). Takýto tréningový split má svoje miesto v príprave nejedného kulturistu, aj keď v posledných rokoch sa k slovu väčšmi dostáva zmysel pre vyššiu tréningovú frekvenciu (tzn. tréning partie aspoň 2x v týždni / počas 8 dní). V čase zlatej éry kulturistiky mal vysokofrekvenčný tréning stále miesto v prípravách kulturistických hviezd.

 

 

Viem, nepatríte medzi hviezdy z komiksov. Chcete vyzerať dobre, zmestiť sa do obleku aj o rok, nekupovať ďalší pár džínsov. Pozrime sa bližšie na to, v čom je teda fullbody tréning iný, prínosný pre bežného, rekreačného cvičenca s bežnými cieľmi:

 

1. Tento typ tréningu je lepší z hľadiska pálenia podkožného tuku

 

V jeho prípade sa totiž zapájajú veľké svalové skupiny, zvyčajne v komplexných cvičeniach predstavujúcich pre telo významnú námahu. Vedci z Nového Zélandu priniesli poznatok o tom, že v porovnaní so splitovým tréningom bol fullbody tréning 3x v týždni omnoho efektívnejší z hľadiska redukcie podkožného tuku 1. Ak je vaša pozornosť upriamená na informácie o efektívnej tréningovej metóde pre pálenie tukov, dajte fullbody tréningom šancu!

 

2. Nalepí na kostru viac svalov

 

V rovnakom výskume bolo poukázané na to, že skupina vykonávajúca fullbody tréning evidovala vyššie svalové prírastky. Jedno z možných vysvetlení? Zlepšený pomer medzi testosterónom a kortizolom, hormónmi významnými z hľadiska anabolických procesov prebiehajúcich v ľudskom organizme. Nepredstavujte si pod pojmom anabolizmus nič zlé, je to totiž jednoducho stav, kedy vaše svaly rastú z hľadiska prierezu (sval. hypertrofia)!

 

3. Budete silnejší

 

Z hľadiska funkčnej sily je fullbody tréning skvelým spôsobom posilňovania pre každého športovca! Pôsobí komplexne, zaručene zacieli aj na niektorú z vašich slabín. V prípade zamerania na silu sa fullbody tréningu (vysokofrekvenčný typ tréningu) javí ako omnoho efektívnejšie riešene v porovnaní so splitmi. A to aj v prípade pokročilých cvičencov. Cesta k sile, ďalším kilogramom na činke, môže byť rýchlejšia vďaka tréningom s vyššou frekvenciou precvičenia svalových partií. Nenechajte sa odradiť lenivosťou a skúste niečo nové!

 

4. Vyššia úroveň celkového zdravia

 

Stoppani vraví, že aktivovaním génov vo svalových vláknach v prípade fullbody tréningov dopomáhame k udržaniu naštartovaného metabolizmu. To je dôležité ako prevencia viacerých metabolických ochorení. Tvrdí, že vo veku 49 rokov je v najlepšej forme života! Pociťuje to vnútri aj navonok. Dôvody? Patrí k nim aj tréning celého tela (fullbody).

 

Aktualizované

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

Zanechajte komentár alebo skúsenosť

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Doplnky vo výpredaji


FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password