5 dôvodov, kvôli ktorým ste opäť nestihli letnú formu & 5 tipov ako to budúci rok napraviť (ideálne aj skôr)

Leto so sebou prináša mnohé príležitosti na mnohé výlety a zážitky . Mnohí z nás a rozhodnú vybrať sa spolu s priateľmi či s rodinou na miesta kde jednoducho nemôžete skryť to ako vyzeráte. K tomuto peknému obdobiu patria tradičné letné oslavy, posedenia s priateľmi pri grile, kde často číhajú rôzne nebezpečenstvá, ako napríklad chuťovky nabité kalóriami  v podobe sorbetov a zmrzliny. Tie spolu s grilovaným mäskom a prosecco chutia pod slnečnými lúčmi úžasne.  Ako ste na to vy ? Ste spokojný so svojou letnou formou ? Ak áno, gratulujem. Ak nie, zamyslime sa nad tým prečo to tak je.

 

Na akej priečke v rebríčku priorít bol počas roka váš tréning?

 

training photo

 

Ak patríte k tým nadšencom, ktorý nevynechali takmer žiaden tréning, pravdepodobne sa tešíte so skvelej letnej formy. Ak to však takto nebolo, môžete mať hlavu smútku pri pohľade do zrkadla. Skúste sa zamyslieť nad tým, aké významné miesto má fitko vo vašom živote. Ak ste ho dali na veľmi nízku priečku za ostatné aktivity a radosti, pravdepodobne  je to jeden z faktorov prečo ste neuspeli.

 

TIP: Doprajte svojmu tréningu pravidelnosť, to isté platí o stravovacom režime. Väčšina fitnes guru sa zhoduje na tom, že raňajky neradno vynechávať. Ak máte problém s morálkou na tréningu,  skúste si nájsť parťaká a cvičiť s nim. Nezabudnite na to že skvelo zacvičiť a zašportovať si viete aj doma či v exteriéry.

 

Deň má 24 hodín a týždeň 7 dní, koľko dobrých dní ste mali?

 

 

Ak váš víkend začína vo štvrtok večer a končí v pondelok ráno,  patríte k ľudom, ktorí si naozaj vedia užívať svoj čas. S nadhľadom takto konštatujeme, že v dnešnej dobe mnohí z nás trávia čas najmä oddychom a relaxom. K tej pohode a kľudu často pribalíme aj nie práve vhodnú stravu. Či už váš víkend trvá dlhšie alebo kratšie myslíte na to, že počas voľna je čas aj na to pripraviť si kvalitné jedlá. Pod pojmom kvalitné myslíme vyváženú a racionálne zloženú stravu. Ak ste sa medzi pondelkom a piatkom správali podľa  zaužívaných fitnes noriem, môžete sa považovať za úspešných. Udržať sa v istých medziach počas pracovného týždňa, je kľúčovým cieľom. 5 dobrých dní je vždy lepších ako päť zlých a 2 dobré. Tým chcem povedať to, že ak si doprajete troš

ku voľnejšiu sobotu a nedeľu po stránke stravovacieho a tréningového režimu, majte na to dôvod v podobe disciplíny počas pracovné týždňa.

TIP: Viac dobrých než zlých dní. 5 až 6 dobrých dní  a j eden v ktorom figurujú nutellové  palacinky aj pizza. Takýto deň ak sa odmeníte, vás psychicky posilní počas týždňa.

 

 

Bol váš tréning správne zvolenou cestou plavkovej forme ?

Ak váš tréning postrádal intenzitu a nasadenie, nevedeli ste sa prinútiť k tomu, aby ste nechali telefón v skrinke šatní, často váš tréning mohol skĺznuť k nesystematickej a nezáživnej neproduktívnej aktivite.  Ak ste sa oblúkom vyhýbali kardio aktivite, neviete čo je to intenzívny tréning, je veľmi ľahké neuspieť. Skúste sa spýtať skúsenejších vo fitku, prípadne osloviť osobného trénera, ktorý vám pomôže optimalizovať vaše tréningové snaženie.

 

TIP: Už počas jesene sa snažte zlepšiť svoju pohybovú gramotnosť a úroveň kvality vášho tréningu. Osobný  tréner, inštruktážne videá,  náš web https://fitgo.sk/. Snažte sa zlepšovať a učiť.

 

Ako často ste (ne)odolali pokušeniam?

 

Radi chodíte na návštevy ? Viete si odoprieť ten úžasný koláč od vašej babičky ? A ostalo to len pri jednom koláči ? Že nie ? Tak to môže byť jeden z dôvodov, prečo ste na ceste k neúspechu. Takto si totiž budujete negatívny vzťah k termínom, akými sú pevná vôľa,  sebadisciplína, sebazaprenie a sebakontrola. K pokušeniam možno zaradiť aj nočné ponocovanie a  alkoholické radovánky. Tie taktiež nepôsobia priaznivo na váš režim.

 

TIP: Naučte sa povedať nie aj vašim najbližším. Vysvetlite im, že máte iste ciele, ktoré sa nestotožňujú s ponúkaným jedlom. Určite ocenia vašu cieľavedomosť. Eliminujte nočné výjazdy do ulíc a na chladničku na minimum.

 

 

Podcenili ste načasovanie ?

 

16. júna ste sa zobudili a uvedomili ste si, že do vašej dovolenky zostáva necelý mesiac. Snažili ste sa urobiť všetko pre to aby ste svoju hmotnosť znížili o niekoľko kíl. V rámci tohto cieľa, ste si nastavili veľmi krutý režim, ktorý vás neuveriteľným spôsobom negatívne ovplyvnil v oblasti rovnováhy (hormonálnej a emočnej). Ste frustrovaný zo svojho neúspechu, že ste si na tento cieľ nevyčlenili viac času. Ľutujete aj to, že ste nešli so svojou kamoškou o niečo častejšie behať. Na miesto toho ste neodolali kinu a pukancom. K tomuto ste si nezabudli objednať veľkú colu, ktorá urýchlila proces lepenia tuku na vaše boky a brucho.

 

TIP: Ak ste počas roka naozaj zaneprázdnený a na pravidelnú pohybovú aktivitu si nájdete čas až po novom roku, vyčleňte si na prípravu letnej formy aspoň 3 až 4 mesiace. Vyhnete sa zbytočnému stresu vyvíjanému na vás (po stránke psychickej aj fyzickej).

 

time photo

Avatar

Študent FTVŠ UK Bratislava, odbor Trénerstvo - fitness, kulturistika a silový trojboj. Certifikovaný tréner. Majster sveta v silovom trojboji. Venuje sa silovému tréningu, práci na estetickej postave. Trénerskej praxi sa venuje v Bratislave.

Tešíme sa na váš názor !

Zanechajte komentár alebo skúsenosť

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

70% Black Friday výpredaj doplnkov !

FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password