5 skvelých druhov ovocia, ktoré majú nízky obsah cukru

Nemusíte sa  hneď zrieknuť ovocia počas vašej diéty. Dôležité je rozoznať, ktoré druhy ovocia sú vhodné a neobsahujú priveľa cukru. My sme vybrali týchto päť , ktoré považujeme za najlepšie.

 

1.Olivy – 0 gramov cukru na polovicu hrnčeka

olivy

 

Prekvapenie  večera ! Áno presne tak olivy sú považované za ovocie . Títo mini chlapci okrem nízkeho obsahu zbytočného cukru obsahujú aj dôležité antioxidanty, ktoré v dnešnej dobe onkologických ochorení sú viac ako dôležité.  Antioxidanty vám môžu tiež pomôcť pri regenerácií svalov.

 

2. Avokádo – 1 gram cukru v jednom avokáde

avokado

Podobne ako olivy tak aj avokádo je menej známe pod pojmom “ovocie” . Avokádo je tiež zdrojom tých “dobrých” tukov a minerálov. Podľa vedcov z Ohio State University vám môže konzumácia avokáda spolu s mrkvou alebo paradajkami výrazne zvýšiť schopnosť absorbovať vitamín A .

 

Tip do kuchyne: Zrelé avokádo rozpučte vidličkou a pokvapkajte citrónom . Podľa chuti osoľte, okoreňte prípadne pridajte chilli. Jednouchá, zdravá a chutná nátierka je na svete !

3.  Brusnice  – 4 gramy cukru na hrnček brusníc

brusnice

Zdravotné benefity brusníc sa šíria médiami už nejaký ten čas. Brusnice sú naozaj plné antioxidantov  a štúdia v Journal of Nutrition zistila, že ak konzumujete denne čerstvý brusnicový džús bez pridaného cukru výrazne znižujete riziko kardiovaskulárnych ochorení ako zvýšený krvný tlak alebo cukrovka . Medzi ostatné benefity patrí napríklad aj vysoký obsah vitamínu C .

4. Maliny – 5 gramov cukru na hrnček malín

maliny

Maliny obsahujú menej cukru ako veľa iného ovocia bobuľového typu.  Preto je vždy vhodné mať po ruke balíček malín napríklad vo vašej mrazničke.   8 gramov vlákniny na hrnček malín je tiež zaujímavá hodnota, ktorá vám môže dopomôcť v boji s tukom a podporuje trávenie.  Tak šup k dedkovi na brigádu a nezabudnite si “zopár” vriec zabaliť a zmraziť.

 

Tip do kuchyne : Výborné prírodne sladidlo do vášho proteínu ale aj do palaciniek, jogurtov alebo ovsenej kaše.

5. Kiwi – 7 gramov cukru v jednom plode

kiwi

Niekedy považované za exotiku a nedostupný tovar . Kiwi dnes nájdete naozaj aj v malých potravinách na rohu ulice. Vysoký obsah vitamínu C a ako bonus zistili vedci z Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, že konzumácia dvoch kiwy pár hodín pred spánkom pomôže ľahšie zaspať.

 

Tip do kuchyne : Kiwi je populárnym doplnok do tzv. “zelených smoothies” . Vhodné tiež do omáčok k vášmu obľúbenému steaku alebo rybe  v kombinácií s červenou paprikou, jalapeňo, nasekanou mätou a šťavou z limetky.

 

Zdroj

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

Zanechajte komentár alebo skúsenosť

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Doplnky vo výpredaji

FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password