10 (nepísaných) pravidiel každého (slušného) fitka

Pokiaľ nedisponuješ súkromným fitkom ako Arnold pravdepodobne navštevuješ niektoré z tých verejných. Kedže tento priestor používame viacerí je potrebné aby sme na seba brali ohľad a dodržiavali niektoré zásady, ktoré spríjemnia cvičenie ostatným.

1. Používajte uterák.

 

Mal by byť základným vybavením vašej tréningovej tašky! Dostatočne veľký, minimálne taký, ktorý zakryje väčšiu plochu lavičky. Nechceme po sebe predsa zanechať kvapky potu. Snažme sa nechať náradie v takom stave, v akom by sme ho chceli nájsť my sami. Je tiež veľmi vhodné, ak si do tréningovej tašky pribalíme ešte jeden uterák určený na osušenie tela po osprchovaní. V práci či v škole, po tréningu predsa chceme pred kolegami alebo spolužiakmi pôsobiť sviežo.

 

 

2. Nevoňajte- ostatným.

 

Skvelý tréning v posilke môže urobiť deň úžasným. Zlepšiť náladu, prebudiť, motivovať. Nič ho však nepokazí tak, ako keď musí osadenstvo fitka trpieť -voňavé- individuá bez akejkoľvek sebareflexie! Snažme sa používať deodorant. Ak máme problém s nadmerným potením, prípadne máme pocit, že náš pot smrdí viac než by mal, neotáľajme a poraďme sa so svojim lekárom.

Iný extrém je neúmerné používanie ťažkých vôní. Aj tu platí zásada istej primeranosti a súdnosti.

 

3. Čistý a voňavý outfit.

 

Asi nikto sa v dnešnej dobe nemôže vyhovárať… Veď predsa čierne alebo biele bavlnené tričká kúpiš za facku, nemusíš nosiť drahé športové značky. Je oveľa dôležitejšie a rozumnejšie mať každý tréning vždy čisté tričko, než nosiť na tri tréningy stále to jedno so známym gýčovým nápisom svietiacim cez prsia.

 

4. Dezinfekcia.

 

V lepšom fitku sa vždy nájde. Mali by sme ňou po kardio aktivite vždy vyčistiť displej a držadlá stroja, na ktorom sme pálili kalórie. Najhorším možným scenárom je to, ak necháme -zacapkaný- displej od našich spotených prstov a stekajúce kvapky potu na bežiacom páse niekomu, kto bude chcieť po nás daný stroj využívať.

 

5. Aká Obuv?

 

Základom je to, že obuv by mala byť čistá. Ideálne s trošku tvrdšou podrážkou. Vyhnite sa cvičeniu v papučiach, môže byť naozaj veľmi nebezpečné! A vo väčšine fitiek je dokonca zakázané.

Majte niekoľko párov tenisiek, ideálne aspoň tri. Na voľný čas (vychádzkové), na šport v exteriéri a aj na tréningy v interiéri. Nepoužívajme obuv, ktorú využívame na ranný beh po ulici vo fitku. Platí to aj naopak. Špinu, ktorú by sme mohli priniesť prostredníctvom svojej obuvi medzi ostatných klientov fitka, naozaj nikto neočakáva.

 

6. Tréning na prvom mieste.

 

Ak sa ti páči tá blondínka s neskutočným zadkom, ktorá chodí na crossfit a vzpieranie, je to milé. Skús ju však zaujať originálnejšie než tým, že ju budeš otravovať počas jej tréningového snaženia. Vo fitkách a posilkách sa proste maká! Oslov ju po tréningu, nechaj jej na bare zaplatený proteín, pošli jej devätnásť červených ruží až domov. No hlavne to na ňu neskúšaj počas jej tréningovej pauzy medzi sériami.

 

7. Náčinie a náradie vo fitku patrí všetkým.

 

Buďme vo fitku jeden tím, komunita držiaca spolu. Vyznávači železnej hry predsa neprejavujú svoje ego tak, že zaberú niekoľko strojov a nie sú ochotní striedať sa s inými. Vždy sa dá nájsť rozumný kompromis! A to hlavne v najviac vyťažených časoch (ráno do deviatej, večer medzi štvrtou a siedmou). Taktiež je vhodné -nekradnúť- činky či kotúče iným a radšej sa slušne opýtať. Úsmev a milé slovo funguje vždy viac, než kamenná tvár a nevraživosť.

 

 

8. Cvičíš alebo telefonuješ?

 

V podstate je to každého osobná vec. No nie v prípade, že svojim hlučným telefonovaním ruší ostatných cvičencov! Počúvať zaľúbené telefonáty, prípadne firemné -skype- videohovory v priestoroch fitnesscentra, je pre ostatných naozaj otravné!

A to, ako negatívne ovplyvňujú mobily naše tréningy, vie asi každý. 1 nová správa = znížené sústredenie, hlavou sme zrazu niekde inde než na tréningu, rozmýšľame nad textom, ktorý nám dotyčná osoba poslala, zbytočne si predlžujeme pauzu medzi sériami. Preto je vhodné zvážiť možnosť ponechania mobilného telefónu v šatni, prípadne na recepcii.

 

9. Ohľaduplnosť v šatniach.

 

Ak je fitko plné, nechajme miesto na lavičkách, pred skrinkami aj ostatným. Bol by to naozaj veľký prejav neohľaduplnosti, ak by sme boli v tomto smere sebeckí. Krehké veci, akými sú hodinky, mobily, šperky, tablety, či akákoľvek iná elektronika, nechajme bezpečne zamknuté v našej skrinke. Nejedná sa iba o riziko odcudzenia, môže sa stať aj to, že nám ich niekto z lavičky počas prezliekania zhodí. Eliminujme riziko možných konfliktov svojou prezieravosťou.

10. Ohľaduplnosť voči personálu.

 

Základom je netlačiť sa do fitka desať minút pred otvorením. Taktiež je dôležité, aby sme stihli odísť pred zatvorením fitka. Ak je otvorené do deviatej, vyjsť zo sprchy dve minúty po tejto hodine a následne z budovy fitka desať minút po deviatej, je voči recepčnej vrchol neslušnosti! Aj personál posilky chce predsa odísť z práce včas.

Určite netreba zdôrazňovať povinnosť klientov udržiavať poriadok a čistotu v šatniach, na wc, v sprchách, a aj v samotných zónach fitka určených na tréning. Získame si tým úctu a rešpekt ostatných, zároveň sme dobrým príkladom aj pre tie mladšie ročníky.

Študent FTVŠ UK Bratislava, odbor Trénerstvo - fitness, kulturistika a silový trojboj. Certifikovaný tréner. Majster sveta v silovom trojboji. Venuje sa silovému tréningu, práci na estetickej postave. Trénerskej praxi sa venuje v Bratislave.

Tešíme sa na váš názor !

      Zanechajte komentár alebo skúsenosť

      Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

      FitGo
      Registrácia nového účtu
      Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
      Reset Password