10 Tipov pre zvládnutie chudnutia

Musíte si uvedomiť, že ak chcete schudnúť treba ísť na to postupne a byť trpezlivý. V článku máte pár overených rád, ktoré vám k tomuto rozhodnutiu určite pomôžu.

Chudnutie by ste mali začať plánovaním!

Ak ste sa rozhodli, že budete chudnúť, svoj cieľ nedosiahnete vďaka vynechávaniu niektorého denného jedla. Prípadne budete celý deň o zelenine, ale večer sa neudržíte. Takto sa nebezpečne zahrávate sa so svojím metabolizmom.  Avšak  jediný spôsob, ktorým to funguje, spočíva v pravidelnej konzumácii menších dávok jedla počas dňa a rátaním si kalórií.

Chudnutie

 

Pitný režim.

Piť je najlepšie celý deň priebežne. Aby sa nestalo, že vypijete liter vody naraz a bude vám z toho zle. Toto telu viac uškodí, ako pomôže. Najlepšia je čistá voda. Sladené nápoje majú obrovské množstvá cukru a kalórií, ktoré len zbytočne zaťažujú náš organizmus.

 

Zapisujte si všetko, čo zjete.

Stačí použiť  zošit na zapisovanie, alebo využiť aplikácie do mobilného telefónu. Budete mať prehľad o tom čo, v akom množstve a kedy jete.

 

Stop diétam.

Ak  budete neustále hľadať zaručené diéty, iba si poškodíte funkčnosť vášho organizmu. Každá jedna vás totiž privedie do stavu vyhladovania, až napokon budete trpieť prejedaním sa. Začnite si jedlo rozdeľovať do menších porcií počas dňa a zaručene sa vyhnete návalom “obžerstva“.

 

Jedzte pravidelne.

Rozplánujte si deň podľa rozvrhu v práci, prípadne tým školským. Dbajte na odstupy medzi príjmom stravy. Ideálne je jesť päťkrát denne menšie porcie, a to každý deň v rovnakom čase. Každý deň budujte svoj jedálniček najmä na bielkovinách a zelenine.

Varenie jedál

 

Doprajte si kvalitný spánok.

Nedostatok spánku totiž upravuje v tele produkciu hormónov, čo súvisí s celkovým psychickým stavom človeka. Spánok je veľmi dôležitý. Denne aspoň 7-8 hodín. Telu tak zabezpečíte dostatočnú regeneráciu organizmu, aby ste boli na druhý deň plní energie.

 

Nevzdávajte sa aj keď príde zlyhanie!

Najväčšou chybou je vzdať sa po prvom prehrešku. V chudnutí platí pravidlo spáliť viac energie než prijať. Zjete niečo čo by ste nemali alebo máte z toho výčitky? Tak v tom prípade si dáte navyše prechádzku alebo strávite o trochu viac času v posilovni.

Počítajte si kalórie.

Chudnutie je v podstate rozdiel medzi prijatými a spálenými kalóriami. Väčšina z vás si dopraje viac, ako by mala. Skonzumujete viac jedla, ktoré má množstvo kalórií, aj niekoľkokrát za deň. Konzumácia správneho množstva kalórií je najlepší spôsob, ktorý môžete využiť pri úspešnom chudnutí.  Musíte spáliť viac kalórií, ako za  deň prijmete. Hlavný dôvod, prečo diéty fungujú je, že konzumujete  menej kalorických jedál. Pre úbytok hmotnosti sa zameraj na kalorický deficit počas dňa.

 

Jedzte viac bielkovín.

Stále viac výskumov dokazuje, že dlhodobo bielkoviny vyhrávajú nad ostatnými zložkami potravy. Takže by mali byť stále na prvom mieste vo vašom jedálničku. Jesť bielkoviny je veľmi dôležité, ak chcete schudnúť, keďže pomáhajú, pri ochrane svalovej hmoty  v kalorickom deficite.

 

Majte pripravenú stravu vopred.

Dózujte si a varte pár dní dopredu. Keď na vás dôjde hlad je lepšie byť na to pripravený a nesiahať po nesprávnych variantách potravín z ktorých budete mať len výčitky a znova pocit zlyhania.

 

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

Zanechajte komentár alebo skúsenosť

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Doplnky vo výpredaji

FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password