Ako dosahovať dlhodobé výsledky? 3 Pravdy o diete ktoré si možno počuť nechcel

 

Ak čítaš tento článok, pravdepodobne sa zaujímaš o zdokonaľovanie svojej postavy a o zdravý životný štýl. Týmto ti gratulujem, si totiž na správnom mieste.

Prečo ti  gratulujem? Verím totiž, že hľadáš reálne výsledky a nie neexistujúce zázraky. Na rozdiel od všelijakých pseudo-odbornikom, guruov či iných šarlatánov sa odo mňa nedočkáš žiadnych prázdnych sľubov či nafúknutých výsledkov. Ani ti nepoviem že ten môj spôsob je najlepší na svete a všetky ostatné sú zlé alebo zaostalé. Jediné čo ti môžem sľúbiť, je moja úprimnosť. Rovnako ako ty, aj ja už mám plné zuby všelijakých podvodníkov, ktorý nemajú ani poňatia o čom rozprávajú a pritom sľubujú zázračné metódy  ako schudnúť .  Predtým než ti poviem všetky informácie, vďaka ktorým spravíš veľké kroky na ceste za svojim vytúženým telom, poďme sa spolu pozrieť na pár zásadných vecí, ktoré ti doteraz pravdepodobne bránili v dosiahnutí tvojich cieľov.

Diety

V tejto časti rozoberiem problematiku diét.

1. Diéty fungujú len dočasne

Diéty fungujú, a nenechaj si nikým nahovoriť že nie. Problém však je, že fungujú len dočasne. Ak aj ty máš za sebou scenár, ktorý zahŕňal zhodenie niekoľkých kilogramov , po nejakom čase stagnáciu a potom nabratie všetkých kíl naspäť a dokonca nejakých na viac, nezúfaj, nie si prvý ani posledný. Tento scenár vídavam neustále. Ľudia si zvolia nejakú drastickú diétu, a ak ju aj dokončia a majú nejaké výsledky, veľmi rýchlo sa vrátia k pôvodnému typu stravovania a nastúpi takzvaný jojo efekt – priberú drvivú väčšinu kilogramov naspäť.

2. Diéta by totiž nemala byť krátkodobá záležitosť

Práve naopak, mala by sa zakladať na dlhodobej zmene jedálnička. Nejde o to vyhodiť nadobro niektoré „zlé“ veci z jedálnička, ide o to postupne ich obmedzovať. Namiesto toho aby si ich jedol pravidelne v malých (alebo veľkých) dávkach, vyčleň si radšej každý 10ty deň na takzvanú vyžieračku – podľa systému „obeta a odmena“, ktorý ti vysvetlím neskôr – je to však systém, vďaka ktorému som nielen ja, ale aj ľudia okolo mňa, zaznamenali výborné výsledky už v krátkom časovom horizonte.

3. Diéta nie je o hladovaní!

Ale ani o napráskaní sa úplne do plna. Ak ti mám pravdu povedať, vždy keď som sa rozhodol zhadzovať, jedol som oveľa pravidelnejšie ako počas zvyšku roka. Určite si to už počul, ale zopakujem ti to ešte raz – viac jedál v menších porciách – nie nadarmo to počuješ zo všetkých strán, funguje to. Musia to byť však porcie, po ktorých sa budeš cítiť nie úplne plný, ale ani nie hladný. Taktiež je dôležité ich zloženie – tiež si o ňom neskôr povieme a budeš ho môcť sledovať aj počas mojej 31 dňovej premeny.

Ponaučenie znie – vyhýbaj sa drastickým diétam, ktoré sú založené na hladovaní a krpatých porciách a prestaň hľadať zázračné riešenie ako zhodiť prebytočné kilá.

 

Foto: pixabay

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

Zanechajte komentár alebo skúsenosť

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Doplnky vo výpredaji

FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password