Ako začať cvičiť?

V tejto diskusií odpovedií, , 3 prispievateľov, a posledná odpoveď bola pridaná od  Anonym 1 mesiac, 2 týždne dozadu.

  • Author
    Príspevky
  • #2360 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Anonym

    Dobry den,

    Som chlapec, mam 17 rokov a som dost chudy… Chcel by som zacat cvicit a nabrat nejake to “svalstvo”. Chcem sa vas opytat na nejake rady, kolko krat do tyzdna cvicit popripade ako sa zacat stravovat. Za kazdu oodpoved dakujem.

  • #2129 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Anonym

    Ahoojte, chcela by som sa soýtať alebo by som chcela skôr poradiť. Ako začať cvičiť? Ako schudnúť? A ako si to rozdeliť napr. V pondelok zadok a utorok čo?Dúfsm že chápete. A ešte či spalovače tukov fungujú? A ak hej tak poradiť nejaký fakt dobrý.

     

    Ďakujeem😅

  • #2368 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    5 plnohodnotnych jedal (obsahujucich bielkoviny, sacharidy aj tuky) za deň

    musíš mať väčší príjem ako výdaj kalórií (o 300 – 500 kcal / deň)

    odporúčam fullbody tréning 3x do týždňa

  • #2370 > Odpovedať na TENTO príspevok <
    Fitgo
    Fitgo

    Ahoj,

    ti teda príde určite vhod 🙂

     

    Veľa zdaru

  • #828 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Vladimír

    Ahojte chcel by som radu …som na internáte cvičím cca 4 mesiace a neviem ako vyriešiť stravu každé ráno máme chlieb z nejakou pomazankov každý deň a chlieb je do risovani niečo nereálne ako by ste to riešili a čo jesť ráno a čo na desiatu do školy?? Ďakujem za rady …

  • #888 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    peklo

    rob si vajíčka na ranajky alebo vločky s proteinom

  • #890 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    MuscleBoi

    V prvom rade si urči, či máš súťažné ambície. Ak nie, tak nepotrebuješ žiadne zakázané látky, a tým pádom nepotrebuješ nič také, ako rysovačka alebo objemovka. Natural dokáže dlhodobo držať relatívne nízke percento tuku.

    V druhom rade, je pravda, že obyčajný chlieb nepatrí do fitness stravy, ale nie je to žiaden démon ako si ľudia myslia. Ak ti vyhovuje chlieb, tak zvoľ nutričnejšie alternatívy, ako je grahamový rožok alebo celozrnný chlieb. Daj si ho s kvalitnou šunkou, syrom, maslom (nie margarínom) a zeleninou.

    Ak chceš chlieb a pečivo nahradiť, tak odporúčam ovsené vločky s proteínom alebo vajíčka so zeleninou.

    Nehľaď na stravu štýlom “hento jedlo je zlé, z neho sa priberá, z hentoho sa zasa chudne”.O tom či chudneš alebo priberáš rozhodujú iba prijaté kalórie. Ak zješ viac, ako je tvoj denný výdaj, tak priberáš, ak menej, tak chudneš. Čo priberáš alebo chudneš, o tom rozhodujú makronutrienty. Aspoň v podstate. Naštuduj si IIFYM spôsob stravovania, čerpaj údaje hlavne zo stránky fitcult.

    A nezabúdaj, že si len človek, keď budeš mať dobrý tréning a 80-90% kvalitnej stravy, tak si tých 10-20% nahraď niečím nezdravým a chutným, o tom v podstate IIFYM je 🙂

    Dúfam, že som pomohol.

  • #891 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    lentilka

    V prvom rade určite odporúčam na raňajky ovsené vločky, mlieko, niekedy si mlieko dochutím lyžičkou medu alebo arašidového masla, k tomu si nakrájam banán alebo hocaké iné ovocie (jablko, hruška, čučoriedky) + môžeš aj zmes nejakých orechov. Je to na tebe, ako si to ochutíš, ja som si na svoju chuť už zvykla a je to super :).

    Medzi jedlami si zvyknem udržiavať odstup 2,5-3hod. Po raňajkách je desiata, väčšinou si robím smoothie, taktiež si dáš čo chceš. Ja mám zaužívané také, v ktorom základ mám stále banán, lyžičku škorice aj menej, mlieko – vodu – alebo biely jogurt /s jogurtom je to najideálnejšie podľa mňa, je to takto super jemné/. Odporúčam grécky biely. No a tiež sa snažím stále niečo zelené primiešať, uhorku či baby špenát. A k tomu si niekedy kúpim proteinovu tyčinku, v poslednom čase excellent:).

    Obed väčšinou mávam riadny, polievka a hlavné jedlo. Ale snažím sa vyhýbať blbostiam ako sú tie mrazené halušky, alebo všelijaké podobné hlúposti. Radšej si nájdi recepty na nete, inšpiruj sa a takto budeš mať zaužívané recepty, ktorých suroviny nájdeš aj reálne v obchode a nebudeš hľadať žiadne polotovary.

    Potom už len olovrant, napríklad len čaj, alebo ak si hladný, tak skús celozrnné pečivo, kvalitnú šunku, avokádo je tiež super, a zeleninka. No a večera záleží tiež od toho ako veľmi som hladná. Ak nie som, tak len vypijem mlieko alebo čaj a ak som, tak si stále niečo pripravím. Ale hľadaj na nete ak nevieš, vážne:) Uvedomíš si, aké sú tie recepty niekedy fakt jednoduché, len si o nich nevedel.

    Tak veľa šťastia:)

  • #910 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Ideálne by bolo ak by si uviedol vek, to či máš peniaze navyše na stravu, či si vieš aj niečo uvariť, uskladniť pár dóz s jedlom v chladničke.. Intráky sú rôzne.

    Ak je cieľom to čo chce väčšina chlapov, čiže pribrať nejaký ten sval, mať ploché brucho, cítiť sa dobre a mať silu nech vieš ochrániť frajerku, ideálne bude stravovať sa 3 až 5x za deň.

    Príklad? Uvediem ti ho

    Strava 5x do dňa

    1. jedlo ovsené vločky s bielym jogurtom (alebo gréckym) + kus ovocia

    2. 1/2 tvarohu s lyžicou hrozienok

    3. mäso + ryža / zemiaky + zeleninový šalát

    4. tuniak + cestoviny / celozrnný chlieb

    5. hrsť mix orechov + micelárny kazeín

    Strava 3x do dňa

    1. jedlo 3 vajcia (praženica) s cibuľkou+ celozrnná bageta + kus ovocia

    3. mäso + ryža / zemiaky + zeleninový šalát + hrsť sušených sliviek

    5. hrsť mix orechov + balenie tvarohu

    Množstvá závisia samozrejme od tvojich telesných proporcií, energetických nárokov, financií a cieľov.

  • #2210 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman
  • #1134 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Anna

    Ahojte….dlho som.zvazovala pri pohlade do zrkadla co so sebou robit…..kedze pracujem 12 stky a dlhy kratky tyzden je narocne najst riesenie sport….pravidelny….byvam na dedine a pracujem v meste rano skoro stavam a cestujem do prace 60 km vraciam sa kratko pred 23 hod……

    Vo svojom okoli nemam fitko ….jedine co ma napada je beh alebo rychla chodza tu v sedine….otazka je ci o pol noci to je dobry napad….a hlavne chcelo by to aspon 5-7 km a kazdy den aby to malo zmysel……tak prosim o radu nikdy som nebehala neviem ako na to zabehnem tak 400 m a som KO …nestacim s dyxhom umieram…..az sa mi chce vracat…..kto z vas beha a ma chut sa podelit so mnou ako na to pripadne iny napad ako zacat sportovat….rady sem ? a vopred dakujem….do leta chcem byt o 10 kg lahsia ? prosim o pomoc

     

  • #1138 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Juraj

    Ahoj, môžeš skúsiť intervalové cvičenie “tabata” (napíš to do youtube alebo google ak nevieš čo to je). zaberie ti to 5 minút denne a máš takmer neobmedzené možnosti výberu cvikov takže keď ťa to prestane baviť, zmeníš cviky a makáš dalej :). Prajem veľa úspechov a pevnú vôľu.

  • #1139 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Ahoj Anna!

    Aj v domácich podmienkach si môžeš skvelo zacvičiť!

    Určite si radšej zacvič ráno pred prácou, v noci to nie je najvhodnejšie (najmä pre začiatočníka). Snaž sa športovať minimálne 3x za týždeň, ideálna frekvencia pre začiatočníka ktorý chce schudnúť je aspoň 4x. Každý pohyb sa počíta, avšak je potrebné z toho spraviť rutinu, chce to istú pravidelnosť, režim.

    Stačí, ak do youtube napíšeš kľúčové slová ako home workout, home training, tréning doma. Hneď budeš mať pred sebou kopec cvičení ktorými sa môžeš inšpirovať.

    Z kardio aktivít… Ak je pre Teba náročný beh, skús rýchlu chôdzu po rovine / do kopca. Ak máš priestrannejšiu miestnosť / väčšiu chodbu v dome, môžeš vyskúšať skákanie na švihadle.

    Rýchlu chôdzu môžeš robiť ideálne ráno, nalačno. 30-45 minút. Prípadne striedať chôdzu s behom (napríklad minúta behu – dve minúty rýchlej chôdze).

    Švihadlo je náročnejšia aktivita, keď zvládneš techniku preskokov, môžeš skúsiť skákať po dobu 30-45 sekúnd a následne rovnaký čas odpočívať. Tento interval zaťaženie – relax zopakuj 10-15 x.

    Postupne sa snaž svoju činnosť sťažiť!

    Veľa síl do chudnutia, 10 kg nie je až tak veľa. Tak do toho! Dáš to! 🙂

  • #1141 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    peklo

    najdôležitejšie je strava vyhľadaj trénera spraví ti jedálniček a tréning k voľnému času na mieru zameriavaj sa na trénerov čo niečo dosiahli a vyzerajú nato lebo teraz sa hrá na trenera každý s kurzom za pár eur pritom nedosiahli nič… s upravenou stravou to pôjde dole zdravo a efektívne cvičiť vieš aj doma pred TV stiahni si zadarmo tréning Insanity je to hit tréning idealny na spaľovanie tukov

  • #1827 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Dávid

    Aký vek je najlepši na cvičenie? Mám 13 rokov začal som cvičiť od 12 rokov. Žiadne proteiny sterodidy nič.

  • #1831 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Čau Dávid.

    Cvičenie má význam v každom veku.

    Výskumy, štúdie potvrdili pozitívny účinok cvičenia u detí aj seniorov.

    Je dôležité mať cieľ, vedieť dôvod pre ktorý cvičíš, zbierať informácie a vzdelávať sa. Zvýšiš tým šance k úspešnému dosiahnutiu cieľa.

  • #2124 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Sergej

    Nevedel by mi niekto poradiť ako byť rýchlejší? Som futbalista a potrebujem nabrať na rýchlosti no sám si tréning na vybušnost neviem spraviť, trénujem len silu.

    • Odpoveď editovaná 4 mesiace, 2 týždne dozadu od Fitgo Fitgo.
    • Odpoveď editovaná 2 týždne dozadu od Fitgo Fitgo.
  • #2130 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Čau…

    Rýchlosť trénuj po dobu minimálne 4-6 týždňov.

    Zaraď takýto tréning 1-2x do týždňa. Objem odbehnutých metrov v tréningu zvoľ na 400-600 m.

    Beh 50 m (šprint) intenzita 95-100% (ideš naplno!) … 7 sérií x 1 opakovanie (7 x 50m)

    Beh 30 m s letmým štartom – intenzita 95-100% … 7 x 1 (7 x 30 m) – rozvoj max. bežeckej rýchlosti

    Odpočívaš 180 s. medzi sériami. Nezabudni sa dôkladne rozcvičiť.

    Dôležitá je častá zmena vzdialeností… Istá premenlivosť.

    Výborná publikácia, tvojej problematike sa venujú strany 55-64. Môžeš naštudovať a inšpirovať sa:

    https://www.fsport.uniba.sk/fileadmin/ftvs/kniznica/elektronicke_publikacie/uceb_texty_publikacie/Kondicna_atleticka_priprava.pdf

    • Odpoveď editovaná 4 mesiace, 2 týždne dozadu od  Adam Guman.
    • Odpoveď editovaná 4 mesiace, 2 týždne dozadu od  Adam Guman.
    • Odpoveď editovaná 2 týždne dozadu od Fitgo Fitgo.
  • #2161 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Alexandra

    Ahoj. Chodievam cvičiť tak 2x do týždňa na hodinku a pol. Ide skôr o silový tréning. Som tanečník a chcela by som zlepšiť svoju koordináciu a hlavne stabilitu. Máte mi poradiť nejaké typy triky ako na to.

  • #2168 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Alexandra ahoj!

    Páči sa.. od strany 87 sa táto skvelá publikácia venuje koordinácií.

    https://www.fsport.uniba.sk/fileadmin/ftvs/kniznica/elektronicke_publikacie/uceb_texty_publikacie/Kondicna_atleticka_priprava.pdf


  • Adrián Maslák

    Ahojte, chcel by som začať cvičiť. Mám 14 rokov a som taký menší a neviem či keď začnem cvičiť či ešte podrastiem? Aký je váš názor na toto?


  • Adam Guman

    Čau Adrián!

    Fullbody tréningom 3x do týždňa nič nepokazíš.

    Tým by som začal.

    Nestrachuj sa ohľadom rastu do výšky, dnešná spoločnosť má skôr opačný problém, než je prílišný tréning. Tým problémom je deficit pohybu a športu.

    Pekný víkend!


  • Michal

    Mam 15 r .. chcel by som sa opytat ci je v poriadku ked davam 100 bench  140  mrtvola 120 drep  je to v poriadku na moj vek nemam si ako ublizit?

  • #2310 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Ak je tvoj tréning súčasťou optimálneho cyklu periodizácie (nezdvíhaš takéto hmotnosti celý rok a máš v tom systém, niekde to začína a niekde končí), silový tréning je skôr osožný než škodlivý.

    Určite nedvíhaj váhy v rozmedzí 90-100% z 1 RM celý rok.

    Treba podotknúť, že za silový tréning možno považovať aj to, ak trénuješ s váhami adekvátnymi pre 8-10 opakovaní, nemusíš nutne cvičiť v nižšom rozsahu opakovaní. Už to prinesie benefity pre akýkoľvek šport a zdravotný stav (momentálny aj pre budúcnosť).

    A ak si pozrieš štatistiky, zranenia v prípade silového tréningu sú naozaj na minimálnej úrovni (v porovnaní s inými, napríklad kontaktnými športami).

    Všetko sa v živote musí striedať, rovnako je to aj v prípade športu a tréningu.

    Trénuj s rozumom.

    • Odpoveď editovaná 3 mesiace, 1 týždeň dozadu od  Adam Guman.
    • Odpoveď editovaná 2 týždne dozadu od Fitgo Fitgo.
  • #2548 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Peter42now

    Zdravim. Mam 17 rokov a cvicim cca pol roka. No jedinnou chybou je ze som este necvicil brucho. A trosku mi to brucho vysi. Taktiez aj boky mam vacsie. Vazim 90 kg a vyska je 190cm. Preto vas ziadam o pomoc ake cviky zaradit, kedy behat a kolko a co vlastne jest (samozrejme aj suplementy) len nie prosim fat burner, nemam s tym dobre skusenosti. Dik


  • Adam Guman

    Necvičiť brucho a stred tela je chyba, ktorej by si sa mal vyhnúť.

    Šírka bokov je v istom zmysle geneticky daná (šírkou panvy), ak rozšíriš plecia a chrbát tréningom a zhodíš tuk bude to vyzerať lepšie. Ale to chce čas, mesiace možno roky.

    Po tom, čo sa Ti podarí dodržať stravu počas 3-4 mesiacov sa -odmeň- suplementami. Môžeš doplniť bielkoviny proteínom, kúpiť si komplexný vitamínovo-minerálový produkt.

    Ak máš záujem o bližšiu špecifikáciu a konzultáciu, napíš mi na FB (Adam Guman) alebo Instagram (Metallifter).

Zanechajte odpoveď na: Ako začať cvičiť?

Stlačením " Odoslať . Súhlasíte s našimi podmienkami používania
Pred odoslaním prosím vyplnte tieto údaje




FitGo