Endomorph a chudnutie

Táto téma obsahuje 9 odpovedí, má 3 hlasy, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  matejjas pred 2 týždňami, 3 dňami.

  • Autor
    Príspevky
  • #4518 Odpoveď
    Majo
    Majo
    Člen komunity
    @majo

    Čaute,

    Neviem či je tu niekto s podobným problémom a najlepšie niekto kto vie ako s tým niečo robiť, som endomorph a nikdy mi to problém extra nerobilo,cvičil som rok pričom som robil MMA a obyčajný tréning a zvykol som prijať veľa kalórii,vzhľadom k môjmu výdaju to bolo ale celkom normálne,avšak potom prišlo zranenie a vypadnutie z cvičenia na 6 mesiacov,problém nastal v tom že som si zvykol na svoj režim a jedával som 5/6x za deň vo väčších porciách a pribral väčšie množstvo tuku,teraz som sa momentálne vrátil k cvičeniu a už nejau dobu mám problém schudnúť. 

    Vo väčšine prípadov jedávam 3x za deň a sem tam  drobný snack alebo proteín,k jedlu tak isto dávam zeleninu a ovocie a nemám problém z energiou alebo hladom, ale mám problém s chudnutím.  Stále som zaseknutý na tej istej váhe,tréning mám tvorený veľkými váhami a pumpovaním a vždy pridám na konci tréningu 10 minút HIIT, avšak nechce to ísť aj tak dole,takže ak by mal niekto nejaké dobré rady čo upraviť,čo robím zle a najlepšie niekto kto bol na tom tak isto,tak by som to dosť ocenil.

    Súvisiace otázky

    0
  • #4550 Odpoveď

    Vladimír

    Pol hodinku kardio ráno alebo večer a váha pôjde dole behaj okolo 12km/hod a uvidíš zmeny veľmi rýchlo

    7+
  • #4593 Odpoveď

    Andrej

    Myslím si že najistejšie pri úprave hmotnosti je strážiť si kalórie pomocou kalorických tabuliek. Budeš mať aspoň istotu že ti v strave nič nechýba a keď budeš v deficite, budeš chudnúť a keď budeš v prebytku tak budeš naberať 🙂 Na nete je kopec návodov ako si vypočítať bazálny metab a podľa toho sa riadiť. A na pálenie kalórií samozrejme najlepšie HIIT. Pravdepodobne nechudneš kvôli tomu, že aj napriek tomu že si začal jesť menej, stále si s kcal v pluse alebo si iba jemne v deficite a nejako výrazne sa to neprejavuje. 🙂

    4+
  • #4596 Odpoveď

    Siu

    Ja som tiež endomorf a na mna najviac zaberá, obmedziť sachre na minimum a ísť na tukoch a bielkovinach…po 10 dňoch sacharidovy refeed, ja si vtedy dávam komplexne sachre, ale aj rýchly cukor. Môžeš vyskúšať aj IF na naštartovanie metabolizmu, ja používam najčastejšie 16 hodinový fasting a 8 hodinový feeding. Alebo cely týždeň jem časovo neobmedzene, ale jeden deň si dám celodenný 24 hod. fasting, od večere do večere…vtedy môžeš dať päť dávok bcaa navyše ak sa bojíš katabolizmu, v prípade, že v ten deň máš aj trening. A ako ti radili aj predo mnou, určite si všetko píš do kalorickych tabuliek, lebo počítať si to len v hlave je veľmi zradne

    2+
  • #4597 Odpoveď
    Majo
    Majo

    Mám aplikáciu s tabulkami a môžem povedať že väčšinu času som určite pod deficitom a niekedy aj dosť,takže tam problém určite není,skúsim ale obmedziť tie sacharidy a uvidim ako to pôjde.

    1+
  • #4599 Odpoveď

    Adam Guman
    Tréner
    @adam-guman

    Majo, endomorf musí celkovo v porovnaní s ďalšími 2 somatotypmi jesť menej a kvalitnejšie. To platí obzvlášť pre sacharidy a tuky.

    Ako píšu ostatní, mierny deficit + očistiť stravu a vsadiť na striktný režim. Môžeš len získať, nič nestratíš.

    Vyskúšať môžeš po každom silovom tréningu 30 min. kardia strednej intenzity (konštantnej). Z mojich skúseností (aj keď to veľa ľudí neznáša, príde im to nudné) to v prípade endomorfa funguje oveľa lepšie, než HIIT. Vypočuj si počas toho obľúbeného interpreta a uvidíš ako rýchlo to zbehne!

    Držím palce v ceste k cieľu!

    0
  • #4607 Odpoveď

    Siu

    Majo, ak si dlhodobo v hlbokom kalorickom deficite, tak aj to môže byt príčina, prečo sa ti chudnutie zastavilo. Nikdy by si nemal ísť pod svoj bazálny metabolizmus + po cca 10 dňoch diéty sa začne tvoj metabolizmus spomaľovať a prechadzas do úsporného režimu, preto je dobre organizmus šokovať, tým, že navysis v jeden deň svoj kalorický príjem na čo môžeš využiť refeed, akebo poprípade cheat meal. Čím je tvoje percento tuku nižšie tým častejšie môžeš refeedy zaraďovať. Zo začiatku raz za 3 týždne, potom raz za dva týždne a keď už budeš mat malo tuku, tak aj raz týždenne. Treba si však dať pozor aby sa ti to nevymklo z pod kontroly a nebolo z toho nekontrolovateľné obzerstvo

    0
  • #10806 Odpoveď

    Alban

    Vôbec nerieš čo za stavbu tela máš, ak si v deficite tak budeš strácať tuk. Sám som pri sebe a jedine co ti poradim je skráť si prestavky medzi seriami a daj si veľa komplexných cvikov A ich variácie a zaručene to pôjde dole izolácie iba na ruky a bočné ramená. A nariad sa váhou ale tym ako vyzeras ked sa pozries do zrkadla. Hmotnosť ti veľa neprezradí to ako vyzeráš áno.

    0
  • #10812 Odpoveď

    Anonym123

    80% strava 20% cvicenie .. pokial pokial nevycistis stravu nikam sa nikdy nepohnes… A to ti vravim z vlastnes skusenosti… Btw moj otec je vyzivovy poradca velice kvalitny a s uzasnymi vysledkami keby si mal zaujem napis sem koment

    0
  • #10835 Odpoveď

    matejjas

    Ahoj, tiež som endomorph a veľmi mi pomáha švihadlo. Každý deň min. 10 minút a váha pôjde dole. Samozrejme nie bez dobrej stravy 🙂

    0
Odpoveď na: Endomorph a chudnutie
Stlačením " Odoslať . Súhlasíte s našimi podmienkami používania
Vaše údaje:




Doplnky vo výpredaji


FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password