Proteín a obličky

Táto téma obsahuje 5 odpovedí, má 2 hlasy, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  Juraj pred 1 týždňom, 1 dňom.

  • Autor
    Príspevky
  • #1661 Odpoveď

    Soňa203

    Ahojte, je pravda že užívaním proteínu sa poškodzujú obličky ?

    0
  • #1674 Odpoveď

    peklo

    neviem chceš na sprostu otázku sprostu odpoveď? 😀 s mlieka a tvarohu sa ti tiež poškodzujú obličky?? či s čoho myslíš že sa vyrába protein?

    1+
  • #1675 Odpoveď

    Tominet

    nie je to pravda

    0
  • #1676 Odpoveď

    Anonym

    Ak toho zožerieš príliš veľa tak áno, ale to by si musel sypať niekoľkonásobok dennnej dávky dlhú dobu, aby sa ti spravili obličkové kamene. Ak nie si hlupák, tak ti proteín pri správnom užívaní nijak neuškodí.

    6+
  • #1681 Odpoveď

    Adam Guman
    Tréner
    @adam-guman

    Čau.

    Optimálny príjem bielkovín v prípade fitness / kulturistiky / silového tréningu, je 1,5 až 2,5 g / kg hmotnosti.

    Príklad?

    Ak máš 90 kg a tvojim cieľom je prilepiť na kostru svalovú hmotu, prípadne formu skvalitniť, orezať ju od tuku, vystačíš si s primeranými 2 g / kg hmotnosti, teda 180 g.

    Osobne počítam len bielkoviny živočíšneho pôvodu a držím sa v rozmedzí 1,5 – 2 g / kg tel. hmotnosti, rok člením do období, kedy mám bielkovín menej, prípadne viac.

    Vo veľmi tvrdých diétach, kedy sa značná časť energie čerpá práve z bielkovín, má veľa kulturistov skúsenosť s príjmom 2,5 – 3 g bielkovín / kg hmotnosti. Treba podotknúť, že tieto vysoké čísla držia  pomerne krátku dobu. Situácia sa mení v prípade užívania anabolík, prebieha proteosyntéza vo významnejšej miere. To je už ale iná story.

    Vsaď na kvalitnú značku. Napríklad na tie, ktoré dobre dopadli v našich .

    Chceš užívať proteín? Bezpečne?

    Vypi 1-2 proteínové nápoje za deň pre podporu tvojich fitness / bodybuilding cieľov.  To znamená, že 25-50 g bielkoviny budeš čerpať takouto formou.

    V takomto prípade to možno považovať za bezpečnú, fungujúcu formu užívania tohto druhu suplementov.

    12+
  • #12632 Odpoveď

    Juraj

    Nie je žiadna štúdia čo by jednoznačne potvrdzovala že proteín ma negatívny vplyv na obličky, dokonca aj keby berieš 4g co je neskutočne nad tvoj prijateľný limit.. Tak sa ti nič nestane akurát budeš mat.. no.. nie dobrú stolicu.. Každopádne ver vedcom nie doktorom.. 0,8-1,6g na kg je úplne dostatočná a prijateľná hranica ktorú pochybujem ze presahujes.. To by si ozaj musel fetovat ten proteín..odporúčam piť veľa tekutín

    1+
Odpoveď na: Proteín a obličky
Stlačením " Odoslať . Súhlasíte s našimi podmienkami používania
Vaše údaje:




Doplnky vo výpredaji

FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password