Pukanie počas tréningu

V tejto diskusií odpovedií, , 2 prispievateľov, a posledná odpoveď bola pridaná od  Adam Guman 1 týždeň dozadu.

  • Author
    Príspevky
  • #2045 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Martin

    Zdravím, cvičím asi 2 mesiace ale pri posledných tréningoch mi pri tlakoch na ramená s jednoručkami začalo dosť pukať v pravom ramene. Nie je to moc bolestivé, skôr nepríjemné. Rozcvičujem sa vždy a ramená hlavne. Neviem ako to odstrániť, nemáte nejakú radu?

  • #2072 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Cock

    Neviem akou cvičíš technikou ale skús necvičit jednoručky vôbec ja som ich prvý rok ani nedával na ramena až potom neskôr úplne ti stačí tlak s obojručkou ale rameno ťa bolí asi z toho že máš lakte zarovno s telom keď tlačíš. Skús si zobrať obojrucku a predtým ako začneš robiť tlak snaž sa ju ako keby zlomiť napoly aby si mal lakte pred telom to je pre telo prirodzená pozícia potom by si nemal mať žiaden problém s ramenom

  • #2117 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Ahoj Martin!

    Diagnostiku na diaľku robia len šarlatáni… Preto ti viem pomôcť, naviesť ťa k riešeniu jedine radami, tie znejú nasledovne (aplikuj ich v čo najväčšej miere):

    1) Posilňuj rovnomerne predné (-zrkadlové- sval. skupiny) a aj zadné sval skupiny. Musí byť istá rovnováha v sile, napätí a iných charakteristických vlastností svalstva. Posilňuj rovnomerne celé telo. Sústreď sa na posilnenie svalov rotátorovej manžety, zaraď vonkajšie a vnútorné rotácie v ramenách (oboch), posilni medzilopatkové svalstvo. Zaraď cvičenia zamerané na CORE. A taktiež posilňovacie cvičenia zamerané na sedacie svalstvo!

    2) Dbaj na správne držanie tela! Snaž sa vyhnúť -gotickým- ramenám, sleduj si, či nesedíš zhrbený. Môžeš zaradiť plávanie na chrbte, ktoré je veľmi vhodným a mnou osvedčeným rehabilitačným prostriedkom. Strečuj prsné svalstvo, vrchnú časť m. trapezius. Aplikuj do tréningu správne dýchanie!

    3) Kontaktuj fyzioterapeuta – ak sa tento stav po 6-8 týždňoch nezlepší. Môžeš mi napísať a ja ťa niekomu schopnému posuniem (BA prípadne okolie / východ).

     

    Pekný deň!

  • #2211 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Stanislav

    Zdravim, mám 15 a už rok cvičím a pred asi mesiacom mi pri drepe keď spúšťam dole vždy pukne v kolene. Neni to bolestivé ani to neobmedzuje ale neviem či sa mám toho báť alebo to ignorovať. Ďakujem vopred za rady

  • #2215 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Čau. Neignoroval by som to.

    Môže to byť spôsobené zlou technikou drepu, neprimeranou hmotnosťou.

    Nie každá modifikácia, variant drepu, je vhodný pre každého. Skús do tréningu zaradiť namiesto klasického drepu s činkou na pleciach napríklad drep v predpaženi, drep vo vzpažení, drep so závažím pred prsiami. Variabilita je dôležitá.

    Ak problém bude pretrvávať, odporúčam návštevu fyzioterapeuta. Ten ti to vyšetrí. Neignoroval by som to. Alebo sa obrátiť na trénera, ten by mal vedieť zhodnotiť techniku drepu.

    Želám všetko dobré!

  • #2216 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Stanislav

    ďakujem veľmi pekne za odpoved, veľmi si to cením

  • #4249 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Boyy

    Dobrý deň, nedávno som začal cvičiť. Konkrétne už mám mesia za sebou. Stáva sa mi ale jedna vec. Keď chodím tak mi puka pravé koleno. Väčšinou keď robím drepy alebo keď idem po schodoch. Je to normálne podľa vás?

  • #4257 > Odpovedať na TENTO príspevok <

    Adam Guman

    Otázne je, či sú tvoje pohybové stereotypy dlhodobo správne vykonávané (chôdza a drep). Áno, záleží aj na technike prevedenia chôdze!

    Píšeme aj o drepe – tento článok pojednáva o jednej jeho variante, ktorá ťa naučí toto cvičenie vykonávať čo najlepšou technikou.

    Puká ti v ňom odvtedy čo si začal cvičiť?

Zanechajte odpoveď na: Pukanie počas tréningu
Stlačením " Odoslať . Súhlasíte s našimi podmienkami používania
Pred odoslaním prosím vyplnte tieto údaje




FitGo