Dokedy cvičiť? Navždy! V čom tkvie podľa špičkového trénera tajomstvo tých, ktorí neprestali cvičiť a nezanevreli na činky?

Dlhovekosť v tréningu? Áno! Otázka znie nasledovne – v čom spočíva tajomstvo tých, ktorí vo fitku vydržali taký dlhý čas? Čo ich udržalo v hre?

 

Jeden z najznámejších autorov pre T-Nation, expert na kondičný a silový tréning, Christian Thibaudeau, zastrešuje túto problematiku piatimi myšlienkami.

 

Trénoval som naozaj veľké množstvo klientov, ktorí postrádali to prirodzené nadšenie pre tréning a spoluprácu. Museli sa vysporiadať so zraneniami, stratou motivácie, dostať sa späť do správneho režimu. V nasledujúcich 5 bodoch sa pokúsim o priblíženie tých najdôležitejších aspektov pre dlhodobý tréning!

 

 

1. Neprestaňte trénovať

 

Mnohí návštevníci fitiek a telocviční nárazovo stratia motiváciu vtedy, keď nenavštívia fitko. Jeden z veľkých bodybuilderov Milos Sarcev na otázku prečo trénuje 7 x v týždni odpovedal veľmi jednoducho – ak si dám deň pauzu, už sa do fitka nevrátim…

Nechcem, aby ste tomu porozumeli zle, trénovať každý deň naozaj neodporúčam. V každom prípade, mnohí z nás majú spojenú pravidelnosť v tréningu s motiváciou. Strácate motiváciu? Trénujte! Zmeny vás povzbudia – zmeňte váš tréning, trénujte o niečo ľahšie, s menšou intenzitou a objemom vykonanej práce. Vždy ale nájdite cestu do fitka!

 

 

2. Každá forma tréningu sa počíta – menej je lepšie než vôbec

 

Toto je jedna veľká pravda! Ak sa z vás stal dospelý človek s prácou na plný úväzok, rodinou, záväzkami a čelíte väčšiemu stresu než kedysi, asi je pre vás ťažšie nájsť čas pre tréning…

Nech sa majú veci akokoľvek, vedzte, že 20-minútové cvičenie je milión krát lepšie, než žiadne cvičenie! Za 20 minút stihnete mnoho produktívnych cvičení pre zlepšenie vlastného ja! Máte ešte menej času? Aj za 10 minút sa dá niečo stihnúť!

Myšlienka, že vo fitku musíte stráviť 60-90 minút, je jedným z hlavných dôvodov, prečo ľudia končia s tréningom, nič nerobia. Keď sa mi narodilo dieťa, trénoval som 30 minút, 4 dni v týždni, po dobu 6 týždňov. Stále som evidoval progres a keď sa veci utriasli, dokázal som trošku predĺžiť svoj tréning… Čo je ale najdôležitejšie, moja motivácia bola stále vysoká!

Prečítajte si tiež:   Aký je TEN najlepší čas na tréning? (výskumy VS reálita)

 

3. Tréning je prioritou

 

Dámy a páni, znie vám to ako klišé? Možno áno, no je to pravda. Ak je tréning jednou z vašich priorít, nájdete spôsob, akým ho vykonať! Trénoval som profesionálnych športovcov, Olympionikov, pro kulturistov, súťažiacich v CrossFit-e. Môj obľúbený klient? 45-ročný Joe so šiestimi ratolesťami!

Mal svoj vlastný biznis a pracoval 60 hodín z týždňa. Takmer každý týždeň cestoval naprieč kontinentom. Vždy našiel spôsob, akým doň vtrepať 3-5 tréningov. Keď sme začali spolupracovať, jeho bench press bol na úrovni 65 kg. Po 6 mesiacoch? Dokázal zatlačiť 155 kg!

 

 

4. Vybudujte domáce fitko

 

Týmto krokom si veci maximálne uľahčíte. Máte nabitý rozvrh? Toto riešenie vám ušetrí cestu do a z fitka. Všetko absolvujete doma.

Máte domáci gym, to znamená, že je pre vás jednoduché absolvovať rýchly tréning. Potrebujete veľa náčinia a náradia? Ani nie… Silový stojan, výškovo nastaviteľná lavička, obojručná (veľká) činka a závažia. Toto úplne stačí na to, aby ste sa dostali k solídnym výsledkom!

 

Toto všetko budete môcť vykonávať doma:

  • bench press
  • bench press na šikmej lavičke
  • bench press úzkym úchopom
  • military press
  • tlaky s obojručnou činkou spoza hlavy
  • Savickasove tlaky
  • push press
  • zadný drep
  • predný drep
  • zercher dre
  • drep na box
  • split drep
  • a množstvo iných variácií drepov…
  • ďalej výpady
  • mŕtvy ťah
  • rumunský mŕtvy ťah
  • mŕtvy ťah z deficitu
  • mŕtvy ťah širokým úchopom
  • príťahy v predklone
  • príťahy T-tyče
  • tulenie príťahy
  • Pandlayove príťahy
  • bicepsové zdvihy
  • obrátené bicepsové zdvihy
  • JM tlaky
  • tricepsové extenzie v ľahu
  • francúzske tlaky
  • zhyby
  • vzpieračské disciplíny

 

Ani náhodou nemyslite na možnosť, že by ste nemohli vybudovať v domácich podmienkach postavu presne podľa vašich predstáv!

 

5. Čítajte, vzdelávajte sa

 

Poznatky prečítané v knihách vo vás budú udržiavať žiadzu po trénovaní. Dá vám to myšlienky, ktoré chcete vyskúšať, pomôže to s udržaním zápalu pre cvičenie. Čítajte internetové magazíny, knihy, rozprávajte sa o tréningu a tréningovej literatúre s kamošmi z fitka! Prečítajte si napríklad rady z našej diskusie ako začať cvičiť .

 

 

Zdroj

Fotky:  © Fitgo.sk, YouTube

Model na titulnej fotke k článku: Miška Lukačková

Fitko: VHV Fitness centrum Prešov

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

      Zanechajte komentár alebo skúsenosť

      Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

      FitGo
      Registrácia nového účtu
      Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
      Reset Password