Kľuk na bradlách s jednoručkou medzi nohami

Pridanie dodatočnej zátaže v prípade kľukov na bradlách? Žiadny problém! Postačí vám jednoručka, ktorej váha je primeraná vašim silovým schopnostiam.

 

Netradičné, ale účinné cvičenie

 

 

Toto cvičenie je len ojedinelo badateľné vo fitkách. Aj pokročilejší cvičenci vo väčšine prípadov zvýšia svoju hmotnosť pre toto cvičenie tak, že si na opasok zavesia nejaký kotúč alebo jednoručku. Vyskúšajte to aj inak – takýto spôsob zvýšenia hmotnosti, ktorý popisujeme vo videu, prináša nasledujúce benefity:

 

  1. Spodná časť brušného svalstva, ktorá má najväčšiu tendenciu k ochabnutiu (a oslabeniu) je v tomto prípade zapájaná. Možno budete naozaj prekvapení, ako veľmi sa počas tohto cvičenia zapojí.
  2. Svalstvo holene (anterior tibialis) je počas tohto cvičenia posilňovaný – to môže znížiť riziko zranenia holene.

 

Skúste tieto kľuky zapojiť v nasledujúcom uvedenom funkčnom tréningu:

 

A: Zhyb na hrazde paralelným úchopom (dlane oproti sebe) – 8 opakovaní

B: Kľuk na bradlách s jednoručkou medzi nohami – 8 opakovaní

C: Goblet drep – 15 opakovaní

D: Kľuk s tlesknutím – 10 opakovaní

E: Skákanie na jednej nohe (preskakovanie nízkeho predmetu – skok do strany a späť) – 20 opakovaní

 

Tieto cvičenia zopakujte v 5 kolách.

Prečítajte si tiež:

Klik – kráľ cvikov s vlastnou váhou, ktorý by si mal určite do svojho tréningu zaradiť aj ty

 

 

Video s cvičením

 

 

 

Dr. Chad Waterbury

Doktor fyzioterapie a neurofyziológ . Autor mnohých unikátnych a funkčných tréningových plánov. Pravidelne publikuje pre t-nation.com . Jeho rukami prešlo mnoho špičkových atlétov ale aj bežných klientov. Jeho unikátnu prax prezentujeme čitateľom na FitGo.sk s jeho vedomým súhlasom.

Tešíme sa na váš názor !

      Zanechajte komentár alebo skúsenosť

      Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

      FitGo