Niekoľko úžasne chutiacich a zdravých nízkosacharidových potravín – 1. časť (vajcia a mäso)

Zníženie sacharidov v našom stravovacom režime so sebou môže priniesť vynikajúce výhody!

Ukázalo sa, že obmedzovaním sacharidov sa môže znížiť úroveň hladu, čo môže viesť k automatickému chudnutiu bez presného rátania sacharidov.

Najmenej 23 štúdii ukázalo, že nízkosacharidové diéty v istom zmysle zrýchľujú chudnutie viac ako nízkotučné diéty (niekedy až 3-krát viac).

Konzumácia jedál s nízkym obsahom sacharidov môže mať veľa benefitov pre metabolické zdravie ako je napríklad zníženie hladiny cukru v krvi, zníženie krvného tlaku a triglyceridov, vyšší HDL cholesterol (ten dobrý) a omnoho viac!

Našťastie môžeme konštatovať, že konzumácia  nízkosacharidových jedál nemusí byť komplikovaná. Jednoducho si pridajte do diéty potraviny, ktoré obsahujú málo sacharidov. Ako výsledok stratíte váhu a zlepšite svoje zdravie.

 

Toto je zoznam niekoľkých nízkosacharidových potravín. Väčšina z nich je zdravá, výživná a vynikajúca z hľadiska chuti. Niektoré z nich môžu mať miesto v našich kuchyniach, je ale potrebné využívať ich s rozumom, konzumovať ich obozretne.

 

Celkové sacharidy vs. stráviteľné sacharidy

 

Pod každou potravinou sme napísali konkrétny obsah sacharidov pre štandardnú dávku, rovnako aj pre 100-gramovú porciu. Majte však na pamäti, že niektoré z týchto jedál sú bohaté na vlákninu, takže niekedy je stráviteľný obsah sacharidov ešte nižší.

Vajcia

Vajcia patria medzi najzdravšie a najvýživnejšie jedlá na svete. Sú plné všemožných druhov živín vrátane dôležitých živín pre mozog a iných zložiek, ktoré môžu zlepšiť zdravie oka.

Sacharidy: takmer žiadne

 

Mäso

 

Všetky druhy mäsa neobsahujú takmer žiadne sacharidy. Jedinou výnimkou sú orgány, ako je napríklad pečeň, ktorá obsahuje približne 5% sacharidov.

Mäso

Hovädzie

Hovädzie mäso dokáže zasýtiť a je plné dôležitých živín, ako je napríklad železovitamínB12. Existujú desiatky typov hovädzieho od rib-eye steaku po mleté hovädzie v hamburgeri.

Sacharidy: žiadne

Jahňacie

Ako aj hovädzie mäso, tak aj jahňacie obsahuje množstvo užitočných živín ako je napríklad železo a vitamín B12. Jahňatá sú väčšinou kŕmené trávou, čo vedie ku veľkému obsahu mastných kyselín, ktorá je nazývaná konjugovaná kyselina linoleová (CLA).

Sacharidy: žiadne

 

Kura

Kuracie mäso patrí medzi najpopulárnejšie mäso na svete. Obsahuje veľa výzamných živín a je vynikajúci zdroj bielkovín.

Ak ste na nízkosacharidovej diéte, lepšou voľbou by mohlo byť zvoliť tučnejšie kúsky ako sú napríklad krídla alebo stehná.

Sacharidy: žiadne

 

Bravčové vrátane slaniny

Bravčové mäso je naozaj delikátnym druhom mäsa, a to vrátane slaniny, ktorá je obľúbená u ľudí preferujúcich nízkosacharidovú diétu.

Slanina je spracované mäso (údenina), takže sa určite nezaraďuje medzi zdravé jedlá, ale napriek tomu sa v určitých dávkach považuje za vynikajúcu surovinu pri vašej nízkosacharidovej diéte. Jednoducho si kúpte u lokálneho predajcu kus slaniny, ale dbajte na to aby, neobsahovala žiadne umelé zložky a pri jej príprave sa uistite, že ju nespálite.

Sacharidy: žiadne (pri kúpe slaniny si čítajte etiketu a uistite sa, že neobsahuje žiadne skryté cukry)

 

Sušené

Sušené mäso sa pripravuje rozrezaním na pásy a následným vysušením jednotlivých kúskov. Ak neobsahuje žiadny pridaný cukor alebo umelé ingrediencie, môže byť perfektný nízkosacharidový snack spĺňajúci kritériá fitnes komunity.

Sacharidy: Ich obsah záleží na druhu mäsa. Ak si kúpite iba okorenené  mäso, tak by to malo byť veľmi blízko k nule.

 

Ostatné nízkosacharidové druhy mäsa:

  • Moriak
  • Teľacie
  • Divina
  • Bizón

 

 

Zdroje:

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

      Zanechajte komentár alebo skúsenosť

      Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

      FitGo