10 dôvodov pre silový tréning

So silovým tréningom treba začať postupne, a to od úplne jednoduchých základných cvičení. Kľuky, drepy, zhyby, plank, výpady či skracovačky, to je len hŕstka cvičení z ktorých si môžete vyberať. Cvičenie = cvik (termín cvik je český ekvivalent, vyjadrujme sa odborne v slovenčine ).

Pri vykonávaní silového tréningu je dôležité mať dokonale zvládnutú techniku každého cvičenia, pretože inak vám hrozí riziko zranenia. Prostredníctvom silového tréningu dochádza k zvýšeniu svalovej sily a výkonu. Silový tréning nie je rýchla premena tela.

Drepovací stojan

1. Zvýšenie sily a motivácie

Určte si isté ciele, ktoré budete časom pri poctivom cvičení plniť.  Tým  budete chcieť zdvíhať viac, aby ste skúsili čo všetko ešte dokážete. Uvidíte vlastný progres a to Vás bude ďalej motivovať pri dosahovaní lepších výkonov/ výsledkov, nie len v oblasti cvičenia ale aj osobného života.

 

2. Najlepšia voľba pre budovanie zdravých kostí

Silový tréning  vyvíja nervovú kontrolu nad svalmi a kosti silnejú. Zabraňuje nehodám a následným zlomeninám v staršom veku. Vhodný silový tréning je účinným prostriedkom v prevencií a liečbe bolestí chrbta. Dokonca aj maratónci  používajú tento druh tréningu ako prevenciu únavových zlomenín a dokonca zlepšuje funkčnosť kĺbov.


3. Zlepšenie hormonálnej rovnováhy

Silový tréning pozitívne ovplyvňuje vyplavovanie testosterónu, čo priaznivo pôsobí na budovanie svalovej hmoty.  Okrem iného priaznivo vplýva aj na menštruačný cyklus. Zistilo sa, že u trénovaných žien dochádza k zníženiu intenzity predmenštruačných symptómov.

 

4. Pozitívny vplyv na reguláciu cukru v krvi

Budovaním svalovej hmoty zvyšujete citlivosť svalov na inzulín a aj ich energetický dopyt po glukóze. To prispieva k lepšej stavbe tela a prevencii proti cukrovke. Pozitívne vplýva na cholesterol , krvný tlak a zvyšuje citlivosť buniek na inzulín.

5. Najefektívnejší pre chudnutie

Medzi najefektívnejšie metódy straty tuku a spevnenia postavy patrí silový tréning. Čím viac svalov sa Vám podarí nabrať, tým lepšie bude fungovať spaľovanie tukov. Silový tréning vykonáva spaľovanie rozumnejšie ako kardio. Počas tréningu si telo tuky nevšíma, no po tréningu sa mierne poškodené svaly obnovujú a energiu čerpajú aj z tukových zásob. Spôsobuje vyššie vylučovanie hormónov spaľujúcich tuk a dochádza k vyššiemu pokojovému energetické výdaju.

Silový tréning

6. Nárast svalovej hmoty

Pokiaľ je vašim zámerom zvýšenie sily, prírastky svalovej hmoty sú vyhovujúce. Hypertrofia alebo nárast svalovej hmoty je základom pri budovaní sily. Ženy sa kvôli nízkym hladinám testosterónu hypertrofie obávať nemusia. Budovanie svalov nie je obmedzené len v oblasti budovania samostatného fyzického zdravia. Sú tu aj faktory ako disciplína, trpezlivosť a vytrvalosť, ktoré k tejto aktivite rozhodne patria.

 

7. Zlepšenie psychiky človeka

Zlepšenie sebaúcty a sebadôvery prospešným účinkom pre mentálne zdravie. Či už  úzkosť, chronické bolesti, depresiu, únavové symptómy,  kognitívne funkcie u starších ľudí. Silové cvičenie s činkami je ideálnym spôsobom na nakopnutie  sa k zdravým návykom, či už v práci alebo v škole a ako bonus sa do tela vyplavujú endorfíny, ktoré sú zodpovedné za dobrú náladu.

 

8. Zlepšenie kvality spánku

Podporuje správne načasovanie denných biologických hodín, nárast svalovej hmoty, správnu funkciu hormónov v tele ako aj regeneráciu organizmu. Kvalitný spánok by mat trvať počas noci 7-8 hodín.

 Drepy

9. Šetrí čas

Ak ste mimoriadne vyťažený osoba, silový tréning je pre Vás ideálna voľba. Z pravidla by silové tréningy nemali byť časovo náročné, platí pravidlo menej je niekedy viac. Z dlhodobého hľadiska je vhodné radšej častejšie trénovať v kratšom intervale.

10.  Poskytuje pestrosť

Môžete robiť  rôzne variácie tréningov, môžete sa pri cvičení hrať s váhami (samozrejme pod kontrolou trénera),  uľahčovať alebo sťažovať si série, posúvať svoje hranice a lámať osobné rekordy. Jednoducho, pestrosť v silovom tréningu je veľká! Nikdy nebude tréning rovnaký a vždy hoci aj s veľkou námahou  si ho užijete. Budete mať len a len dobrý pocit z kvalitne vykonanej práce na vlastnom tele.

 

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

      Zanechajte komentár alebo skúsenosť

      Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

      FitGo
      Registrácia nového účtu
      Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
      Reset Password