Tip: Pridaj škoricu k svojim jedlám

Jednoduchý trik ako zvýšiť citlivosť na inzulín. Ako to funguje a koľko škorice skonzumovať?

Dosiahni zvýšenú citlivosť tela na inzulín. Tento hormón sa prirodzene uvoľňuje počas konzumácie jedla. Týmto spôsobom môžeš získať výhodu efektívnejšieho budovania svalov vďaka inzulínu a zabrániť priberaniu tukového tkaniva kvôli produkcii nadbytočného inzulínu = získať inzulínovú rezistenciu. Tento tip pomôže.

Tip-Add-Cinnamon-to-Your-Meals

Konzumujte viac škorice

Škorica má možno v tvojom jedálničku miesto iba kvôli dochuteniu koláča. Bez zamyslenia nad tým že by mohla byť využitá aj na niečo iné. Avšak ak pridáš škoricu do svojho stravovacieho režimu, získaš benefity ktoré boli preukázané niekoľkými štúdiami:

– Oneskorené vyprázdňovanie žalúdka.

– Nižšie hladiny glukózy v krvi po jedle.

– Zníženie hladiny inzulínu nalačno.

– Vyplnenie okna dočasnej inzulínovej rezistencie spôsobeného nedostatkom spánku.

Ak chceš ťažiť z benefitov kontroly glukózy vďaka škorici, potrebuješ užiť 3-6 gramov škorice (cca 2-3 čajové lyžičky). Pridanie niekoľkých čajových lyžičiek škorice k raňajkám nie je zložité, takže nie je dôvod na to hľadať výhovorku prečo ju nepridať do svojho stravovacieho arzenálu.

Referencie:

  1. Hlebowicz J, Darwiche G, Bjorgell O, Almer L-O. Effect of cinnamon on postprandial blood glucose, gastric emptying, and satiety in healthy subjects. Am J Clin Nutr 2007;85:1552-1556.
  2. Solomon T, Blannin A. Changes in glucose tolerance and insulin sensitivity following 2 weeks of daily cinnamon ingestion in healthy humans. European Journal of Applied Physiology 2009;105:969-976.
  3. Hlebowicz J, Hlebowicz A, Lindstedt S, et al. Effects of 1 and 3 g cinnamon on gastric emptying, satiety, and postprandial blood glucose, insulin, glucose-dependent insulinotropic polypeptide, glucagon-like peptide 1, and ghrelin concentrations in healthy subjects. Am J Clin Nutr 2009;89:815-821.
  4. Jitomir J, Willoughby DS. Cassia Cinnamon for the Attenuation of Glucose Intolerance and Insulin Resistance Resulting from Sleep Loss. Journal of Medicinal Food 2009;12:467-472.

Zdroj

Avatar

Študent FTVŠ UK Bratislava, odbor Trénerstvo - fitness, kulturistika a silový trojboj. Certifikovaný tréner. Majster sveta v silovom trojboji. Venuje sa silovému tréningu, práci na estetickej postave. Trénerskej praxi sa venuje v Bratislave.

Tešíme sa na váš názor !

Zanechajte komentár alebo skúsenosť

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

70% Black Friday výpredaj doplnkov !

FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password