Ste v časovej tiesni? Toto sú najlepšie tréningy pod 20 minút!

Ak sa váš celý svet točí okolo práce, rodiny a ostatných záležitostí dňa, môže byť pre vás naozaj náročné nájsť si čas na trénovanie. Avšak my vieme, že mnohé menšie problémy, ktoré život prináša, môžu byť vyriešené vďaka internetu.

Na webe nájdete naozaj veľa obsahu zaoberajúceho sa tréningom. My sme pre vás vybrali najlepšie z najlepšieho v oblasti rýchlych tréningov! Zaberú vám maximálne 20 minút (alebo menej)!

Cvičenia zamerané na formovanie tela, HIIT tréningové rutiny, tieto krátke tréningy povedú k zlepšeniu sily a výkonnosti bez tých všetkých nevyčísliteľných hodín vo fitku.

Jedna zo štúdii univerzity McMaster University (Kanada) preukázala, že dokonca jedna jediná minúta vysokointenzívneho cvičenia so sebou prináša zdravotné benefity (napríklad zlepšenie hladiny glukózy v krvi).

V nasledujúcich videách s hviezdnym obsadením z prostredia fitnes trénerov uvidíte to, čo všetko sa dá stihnúť pod 20 minút! Určite si každý z vás vyberie. Rozhýbte sa spolu s nami!

 

 

12-minútový core tréning zameraný na spaľovanie tuku s využitím cvičení s vlastnou váhou

 

Ak hľadáte rýchly tréning páliaci tuk, kombinujúci kardio, posilňovanie stredu tela a cvičenie s vlastnou hmotnosťou, nasledujúce video z dielne Fit Bottomed Girls je práve pre vás. Cvičenia demonštruje Sean Vigue. Tento tréning obsahuje cvičenia ako plank, drep s výskokom, ľah-sed v rôznych variáciách inšpirovaný pilates. Čo je podľa tímu Fit Bottomed Girls najlepšie na krátkych tréningoch:

Milujeme na nich to, že sú relatívne krátke a ľahko ich zahrniete do vášho dňa. Ak sa vám podarí udržať vysokú intenzitu, môžu priniesť naozaj veľké výsledky!-

 

 

Tichý tréning v domácich podmienkach zameraný na zničenie kalórií

 

Je vôbec v domácich podmienkach možné zacvičiť si a spáliť tak kalórie bez toho, že by ste zobudili vaše bábätko, prípadne zažili búchanie na dvere kvôli pokazenému večeru vašich susedov sťažujúcich sa na hluk?

Tento 10-minútový tichý tréning z produkcie PopSugar Fitness môže priniesť skvelý pocit z cvičenia bez zbytočného hluku navyše! Nájdete v ňom cvičenia v rôznych modifikáciách, ktoré plne uspokoja vaše potreby. Tento tréning môže zmeniť vašu telesnú kompozíciu a budovať svalovú hmotu (takmer) v tichosti.

Ako matka dvoch detí s full time prácou plne rozumiem tomu, že vtesnať tréning do nášho (vášho) režimu môže byť výzvou. 20-minútový tréning je však veľmi ľahké zaradiť medzi moje ostatné povinnosti! Dokážem si zacvičiť a zapotiť sa počas tých 20 minút ráno, a to ešte predtým, než sa moja rodina zobudí. Alebo zvolím tréning večer počas doby, keď sa v trúbe pripravuje naša večera!- To sú slová Anny Renderer hosťujúcej v projekte FitSugar TV.

 

 

17-minútový tréning celého tela bez akéhokoľvek vybavenia

 

 

Či už ste v časovej tiesni alebo na cestách, tento tréning z kanálu Jessica Smith TV vás zaiste inšpiruje v tom, ako precvičiť celé telo v priebehu 17 minút. A to bez vybavenia (náradia či náčinia).

20-minútové tréningy môžu byť veľmi efektívne vtedy, keď sa sústredíte a vynaložíte naozaj dostatočnú námahu počas čo najdlhšej doby cvičenia! Pozerajte sa na tréningy ako na okruh plný výziev, v ktorom zapojíte viacero svalových skupín v jednom momente. Držte pulzovú frekvenciu vo vyššej úrovni po celý čas. Každopádne, nezabudnite na rovnováhu – zaraďte aj tréningy s nižšou alebo strednou intenzitou. Predídete tak pretrénovaniu a zbytočnému stresu na organizmus.-

 

 

15-minútový HIIT tréning

 

Ak je intenzita presne tým po čom túžite, Blenderov Fitness 15-minútový tréning vo forme HIIT je presne pre vás! Americká univerzita športového lekárstva definuje HIIT tréningy ako intervalový tréning s vysokou intenzitou. Takýto tréningový program podľa konštatovania výskumníkov z univerzity zahŕňa silové intervaly, rovnako tak intervaly určené na odpočinok. Tie sa odlišujú vzhľadom na ten ktorý tréning.

V tomto video tréner Daniel Segars pripomína, že:

-Tréning formou HIIT nie je len o tom vybičovať sa do mŕtva, k maximám! Je to o tom vykonať úlohy v danom tréningu čo najčistejšie a najpresnejšie ako len vieš.-

Buďte si istí, že xplozívne pohyby, ako napríklad burpees alebo star jumps, spália kalórie a riadne vás zapotia!

 

 

ModelFIT tréning – zameraný na nohy (dolné končatiny) a zadoček

 

 

Zakladateľka modelFIT Vanessa Packer spojila sily s módnou značkou Sweaty Betty, aby vytvorili dva exkluzívne tréningy pre stránku jej módnej značky. Jeden z týchto tréningov je tento, ktorý prinášame v článku. Jedná sa o 20-minútový tréning, ktorý vytvaruje vaše nohy a zadoček. Na stránke uvádzajú nasledovný popis: -Namiesto veľkých pohybov založených spáde vytvorenom prostredníctvom kĺbov (burpees, drep s výskokom a podobne), je tento tréning založený na menej komplexných cvičeniach, konkrétne cieľové svaly teda budú musieť pracovať vo vyššej  miere. Výsledkom je teda reálne významnejšie pálenie v cieľových svaloch bez prílišného namáhania kĺbov.-

Odporúčané vybavenie zahŕňa 1,5 kg závažia na členky a kilové jednoručky (alebo akékoľvek bezpečné závažie do rúk v rovnakej hmotnosti).

 

Horiaci zadoček! 12-minútový tréning (od Karena Down)

 

Ak hľadáte spôsob, akým by ste spevnili vaše pozadie, tento 12-minútový tréning od zakladateľky Tone It Up (Karena Dawn) vás určite zaujme. Fitnes podložka, band, krásna pláž ako pozadie. –Váš zadok bude skutočne horieť!-

Cieliť na zadok budete z rôznych uhlov, a to prostredníctvom cvičení, akými sú napríklad drep alebo výpad. To vás vynesie až k vášmu vysnívanému fitnes cieľu!

 

 

5-minútová výzva na zadok (s Nickom Holenderom)

 

 

Na stránke livestrong.com nájdete okrem iného aj takéto výzvy! Táto trvá 5 minút, precvičuje tréner celebrít a bývalý profesionálny hráč futbalu Nicky Holander.

-Pracovať na svale, ktorý je nepoužívaný (a zanedbaný), môže priniesť obrovské zdravotné benefity!-

Je ťažké odpovedať na otázku v akej miere možno porovnávať takýto rýchly tréning s regulérnym tréningom (alebo dlhšou aktivitou), v každom prípade je toto video dobrou voľbou vtedy, keď máte iba naozaj krátku chvíľku na cvičenie.

 

 

15-minútový tréning budujúci obdivuhodný 6-pack – vybudujte silný core a spáľte tuk aj v domácich podmienkach!

 

 

YouTube kanál Millionaire Hoy obsahuje stovky zábavných cvičení, ktoré ponúka zdarma. V tomto videu Hoy odporúča toto: -Toto je perfektný finisher po vašom tréningu! Ak je cieľom vybudovať skvostné brucho a silný core, tento tréning zapracuje na vašich cieľoch po dobu 15 minút.-

Intenzitu si môžete nastaviť podľa seba, záleží na úrovni vašej kondície. Tento tréning môže vyskúšať naozaj každý!

 

 

Sárin ultimátny boot-camp tréning zameraný na vaše pozadie

 

 

Toto video o dĺžke 12 minút vás zoznámi so Sarah Dussault, trénerkou zapálenou pre fitnes. Tréning je v štýle boot-camp, začína sa s jedným cvičením, postupne sa prepracujete k šiestim cvičeniam za sebou pre dosiahnutie pocitu intenzívneho pálenia. Chcete tréning skrátiť? Tip od trénerky:

-Kratší tréning? Tak to musíte makať o to viac! Krátke tréningy sú podľa môjho názoru efektívne iba vtedy, keď naozaj tvrdo makáte! Môžu byť oveľa efektívnejšie než dlhšie tréningy, je potrebná jedna jediná vec, a to dať do toho všetko!-

 

 

12-minútový šialený tréning!

 

 

Ak ste čakali na naozaj crazy tréning, počas ktorého zo seba vypotíte naozaj celú dušu, dočkali ste sa! Lisa-Marie Zbozen, hosť v projekte BodyRock.TV, predstavuje tréning takto:

-Naše tréningy sú založené na princípoch HIIT a odpor. V 12 minútach môžete zažiť intenzívne precvičenie celého tela. Je perfektný pre stratu tuku a všeobecnú kondíciu!-

Chvíľka, počas ktorej budete sledovať toto video, vás presvedčí o tom, že tréningy BodyRock nie sú žiadnym vtipom!

 

 

10-minút pre ploché bruško – tréning zameraný na vaše brušné svalstvo

 

Pre koho nie je tréning brucha výzvou? Bojíte sa? 10 minút zvládne naozaj každý! Tento tréning od Rebekah Borucki obsahuje 40-sekundové intervaly keď sa maká, po nich nasleduje 20 sekúnd oddychu.

Rebekah vám dá pár tipov ohľadom správneho prevedenia a techniky cvičení, nezabúda ani na dôležitosť správneho dýchania a rozličné polohy tela.

-Ak cítite, že vaše srdce bije naozaj rýchlo, je to skvelé! To preto, že pracujete na kondícií vo vytrvalosti a zároveň aj na sile.-

 

 

Nemôžete sa striasť tuku na spodnej časti bruška? Potom musíte skúsiť tento úžasný tréning!

 

 

Pre mnohých je spevnenie spodnej časti bruška najťažšou výzvou. V tomto tréningu sa krok po kroku prepracujete k výsledkom! Trvá len 8 minút, je z produkcie SteadyHealth. Táto spoločnosť je zameraná na poskytovanie informácií o zdraví, fitnes a výžive.

Myšlienka z prostredia tímu SteadyHealth:

Tieto tréningy sú veľmi efektívne. Ak máte dostatok energie, je možné ich vykonávať dokonca dva krát za deň. Účinné sú už vtedy, ak si takto zacvičíte minimálne 2x za týždeň!-

 

 

10 minút s Dinom 2

 

Superintenzívnych 10 minút! Tento tréning je skvelou voľbou napríklad vtedy, keď ste na cestách. Tréningy z tohto kanála trvajú niekoľko minút, nikdy nie viac ako 20.

-Sú rýchle a efektívne! Môžete cvičiť kdekoľvek. Využite váš stôl, lavičku v parku, hotelovú izbu, čokoľvek, na čo si spomeniete!-

 

 

Kardio pre štíhlosť a vymodelovanie vášho tela

 

 

V tomto videu z dielne CosmoBody vás bude sprevádzať Astrid Swan. Zažijete dynamickú kardio rutinu, trvajúcu 12 minút. Milujete burpees? Toto je tréning pre vás! Obsahuje niekoľko sérií tohto cvičenia pre rozpumpovanie vašej krvi a zničenie kalórií.

Swan obľubuje tieto krátke tréningy, pretože…

–Sú ozaj super praktické a často efektívnejšie, než dlhšie trvajúce rutiny. V ich prípade hrozí to, že intenzita sa postupne zníži a vy budete značne čím ďalej tým viac unavený, čo sa v tréningu prejaví. To, ako sú takéto krátke tréningy efektívne, záleží na sile vašich fitnes cieľov a intenzite!-

 

 

Zdroj:

 

 

FitGo

Fitgo.sk portál o cvičení a všetkom, čo s ním súvisí . Prinášame vám kvalitný obsah podložený osobnou skúsenosťou a dôveryhodnými zdrojmi.

Tešíme sa na váš názor !

      Zanechajte komentár alebo skúsenosť

      Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

      FitGo