Zelenina by nemala chýbať v diéte pred letom – Dôležité je vybrať tú správnu!

Zostávajú necelé tri mesiace do leta. To je dosť dlhá doba na to, aby ste stihli optimalizovať svoj stravovací režim. Dôvod je jednoduchý – úbytok niekoľkých kilogramov tuku a lepší pocit v plavkách. Väčšina odborníkov na výživu sa zhoduje v tom, že základom každej diéty je vytvorenie kalorického deficitu. Stratégie pre konkrétnu aplikáciu tohto pravidla sú rôzne,  v každom prípade prax odkrýva fakt, že veľa diét zameraných na redukciu podkožného tuku zlyháva z jednoduchého dôvodu…

 

Tým je hlad a pocit, že sa musíte obmedzovať. Áno, väčšina ľudí inklinujúcich k obezite sa nastoleniu dôslednejšieho režimu nevyhne. Tí šťastnejší, ktorých trápi zopár kíl navyše, si možno vystačia s pridaním pohybovej aktivity. Samozrejmosťou je to, aby nedošlo k zvýšeniu kalorického príjmu, teda aby ste neprijali späť energiu, ktorú ste športom spálili.

Pocit obmedzenia sa dá ľahko oklamať. Chce to jednoduché a funkčné triky… Dokonca možno v závere diéty do plaviek prídete na to, že vás táto cesta obohatila. Tieto stratégie využívam v koncipovaní stravovacích plánov pre mojich zverencov. Snažím sa o to, aby vnímali to čo robia komplexne a v súvislostiach. To isté je dôležité aj vo vašom prípade!

 

 

Prečo by zelenina nemala chýbať na vašom tanieri?

 

Zelenina je geniálnou kategóriou potravín. Nepýši sa iba tým, že obsahuje dôležité makro a mikronutrienty. Predstavuje pestrosťhravosť na tanieri. Obmedzí nudu a stereotyp počas dodržiavaného, striedmejšieho režimu. Čo je ale veľmi dôležité podotknúť, niektoré druhy zeleniny sú veľmi chudobné na kalórie. Ďalším dôležitým poznatkom je, že niektoré konkrétne druh zeleniny majú naozaj veľmi nízky obsah sacharidov a cukrov. Dodržiavanie nízkej hladiny cukru počas redukcie hmotnosti je mnohými trénermi a výživovými odborníkmi považované za veľmi vhodné. Kontrola hladín inzulínu počas dňa a redukcia jeho nežiaducich výkyvov je taktiež stratégia, ktorá sa teší značnej popularite. Odborníci zdôrazňujú, že konzumácia zeleniny je považovaná za zdraviu prospešnú 1. Zelenina s nízkym obsahom kalórií a sacharidov? Tej si môžete dopriať viac!

 

Aké druhy zeleniny vybrať?

 

V nižších riadkom som venoval priestor tomu, čo dobre chutí a s čím sa v kuchyni skvelo pracuje. Chce to čerstvosť. Vyhnite sa mrazenej zelenine. Ak je k dispozícii miestny farmár predávajúci kvalitnú zeleninu, podporte ho kúpou.

Listová zelenina patrí jednoznačne k potravinám, ktoré majú ten najmenší obsah kalórií a sacharidov! Najradšej pracujem s čerstvým špenátom pre jeho všestrannosť (hodí sa do rôznych smoothies), rukolou pre jej nezvyčajnú a zvláštnu chuť (tú rád kombinujem s parmskou šunkou a kvalitnou mozzarellou). Ľadový šalát sa hodí na vytváranie chutných sendvičov z celozrnného pečiva. Bojíte sa brokolice? Mnohí na ňu pozerajú s nevôľou, je ale perfektnou potravinou využiteľnou ako plnohodnotná príloha! Chutí perfektne uvarená, ak ju roztlačíte a pridáte trošku morskej soli, získate veľmi chutné pyré. V jednej šálke krájanej brokolice nájdeme iba 6 g sacharidov (1,5 g cukru) a len 31 kalórií 2!

 

Zoznam vhodnej zeleniny ale nekončí tou listovou…

 

Paradajky (alebo cherry paradajky) môžete použiť na prípravu omáčky k mäsu (nezabudnite na čerstvú bazalku). Alebo ju iba jednoducho grilovať na kontaktnom grile. Sú skvelé aj v prípade konzumácie bez tepelnej úpravy. Jedna šálka krájaných paradajok (158 g) obsahuje 5 g sacharidov a žiadny cukor, 25,3 kalórií 3.

Paprika dodáva jedlám výraznú chuť. Viacúčelová zelenina. Jedna stredne veľká (cca 45 g) obsahuje 4,3 g sacharidov (2,3 g cukrov) a 18 kalórií 4.

Koreňová zelenina – vo všeobecnosti tento druh neobsahuje veľa sacharidov, cukrov, kalórií. Nemusíte je využívať iba v prípade prípravy vývaru. Skúste si pripraviť strúhanú mrkvu a použite ju ako skvelý dezert po hovädzom s ryžou. Verte, že budete mať oveľa menšie chute na nebezpečné sladkosti.

 

Študent FTVŠ UK Bratislava, odbor Trénerstvo - fitness, kulturistika a silový trojboj. Certifikovaný tréner. Majster sveta v silovom trojboji. Venuje sa silovému tréningu, práci na estetickej postave. Trénerskej praxi sa venuje v Bratislave.

Tešíme sa na váš názor !

Zanechajte komentár alebo skúsenosť

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Doplnky vo výpredaji


FitGo
Registrácia nového účtu
Staň sa plnohodnotným členom FitGo komunity, nastav si profilový obrázok a rezervuj si svoje unikátne meno
Reset Password